Hvilket telemarketingsystem ville du bruge, hvis du skulle starte din egen virksomhed?


Hvert år er der tusindvis af unge der tager arbejde som telemarketingsælgere. Det er et af de mest populære jobs at søge, netop fordi det er noget de fleste kan finde ud af: At ringe til andre. Det er dog de færreste der bliver hængende i sådan et job, da det ikke kun er at løfte røret og ringe til andre der er udfordringen, men at gøre det hver dag op til 200 gange om dagen. Ofte er lønnen ikke særlig høj på et telemarketingbureau, men til gengæld får man en god provision. Det er derfor også en bestemt type medarbejdere der passer bedst i rollen som telemarketingsmedarbejder. Det er ofte den lidt friske og overgearede type, som ikke lægger så meget i at få et nej 9 ud af 10 gange i løbet af en dag. Det er også derfor at mange mennesker ikke bryder sig om at få et opkald fra et telemarketingbureau, da de føler at de bliver prakket noget på.

Men uanset om medarbejderens intentioner er et salg eller om det blot handler om en mødebooking, så kræver det at medarbejderen har styr på, hvem han har ringet til. Derfor benytter alle telemarketingbureauer et telemarketingsystem, til at holde styr på dette. Man kan selvfølgelig bare bruge et regneark, men der er ikke nogen tidslinje i et regneark, så derfor vil det være nødvendigt at tilføje nye datoer hele tiden. Der er mange gode features ved et telemarketingsystem. Blandt andet er der en kalenderfunktion, så man kan tilføje hvornår man skal ringe tilbage til folk, hvis de nu ikke har taget telefonen eller hvis de beder om at man ringer tilbage på et andet tidspunkt.

Hvis du søger job et job som telemarketingsælger, så skal du blot være opmærksom på om det er et job du kan holde ud i længden. Der gøres ofte meget for de medarbejdere der søger sådan en stilling. Der er mange aktiviteter og pauser lagt ind i arbejdsdagen, da det kan være ligeså hårdt, som at stå ved et samlebånd på en fabrik, men til gengæld er lønnen og personalegoderne så meget bedre hos et telemarketingbureau. Det er næsten kun unge mennesker der er under uddannelse, som arbejder med telemarketingsalg. En af grundene til at disse jobs findes og der altid opstår nye telemarketingbureauer er, at der er et behov for at få fat i nye kunder konstant. Telemarketingbureauernes kunder har ikke mange andre muligheder for at nå direkte ud til potentielle kunder end de har via direct sales, som det også hedder. Man må nemlig ikke sende mails til folk uden at have fået lov af dem først. Derfor bliver man nødt til at ringe til dem, hvis man vil i kontakt med dem for at få lov til at sende noget.

Hvis du på noget tidspunkt har arbejdet på et telemarketingbureau og du har fået næse for hvor meget man kan tjene på disse kunder, så har du måske fået lyst til at oprette dit eget telemarketingsbureau. I så fald skal du finde ud af hvilket program du skal bruge som telemarketingssystem. Her er det vigtigt at du ikke går på kompromis fra starten af, da systemet er hovedpulsåren i virksomheden. Dine medarbejdere vil komme og gå, men dit system til at holde styr på kunderne skal til enhver tid bestå.

Og hvis du kan få et system, der er så ensrettet for alle dine medarbejdere, at de holder sig til de samme svarmuligheder og samtidig kan overtage for hinanden ved blot at læse de små kommentarer, der er på hver kundekontakt, så mindsker du også oplæringen for dine nye medarbejdere. Det bliver dermed både sjovere for medarbejderne at være på arbejde og det bliver sjovere for dig, da din indtjening vil øges.

Skal du arbejde på et telemarketingbureau eller har du tænkt på at starte et bureau op selv, så vær altid opmærksom på ovenstående for at komme godt i gang. Læs mere om telemarketingsystemer her.